Od rajdówek po prototypy - Essen Motor Show 2015

Mamy już koniec stycznia, a ja nadal w tyle z relacją z Essen. Czas by to nadrobić. Dzisiaj pokaże wam targi Essen Motor Show od strony wyścigowej.

Będąc u naszych zachodnich sąsiadów nie można zacząć inaczej niż od ich rodzimej serii DTM. Wielka trójka czyli Mercedes, BMW i Audi przywiozła swoje konstrukcje z sezonu 2015.

W tych samochodach lubię ich wygląd. Wyglądają jakby przyssano je do ziemi. Do tego wszystkie te dodatki aerodynamiczne, które dodają im agresywności. Wśród nich nie mogło też zabraknąć już klasycznych egzemplarzy tej serii jak BMW M3 E30 czy Mercedesa 190E oraz jego następcy czyli C Klasy.

Zobacz również: Misja Wisła - odcinek 4 - Wielki Finał

Będąc przy Mercedesie nie możemy oczywiście zapomnieć o jego dominacji w formule jeden. Jednak więcej czasu poświęciłem klasycznym już maszyną tej serii jak na przykład to piękne Maserati z lat 50.

W tym rzędzie bolidów można było na własne oczy zobaczyć ewolucję jaka przeszłą F1 przez lata. Na pierwszy rzut oka widać te wszystkie zmiany aerodynamiczne, które wprowadzano. Od zupełnego braku skrzydeł po masywne konstrukcje jak w bolidzie Wiliamsa FW09.

Uwielbiam prostotę malowania Jon Player Special. W szczególności te złote linie które podkreślają kształt całego pojazdu. Szkoda, że w nadchodzącym sezonie nie będziemy mogli już go oglądać.

Z formuły przejdźmy płynnie do drugiej najważniejszej serii wyścigowej świata i sportu motorowego który w naszym kraju jest najpopularniejszy czyli do rajdów.

Od wejścia na targi witał wszystkich samochód mistrza świata Sebastiana Ogiera – Volkswagen Polo WRC.

Z tego samego koncernu można było się bliżej przyjrzeć Skodzie Fabii R5.

Oczywiście przyjechała też konkurencja, czyli Citroen, który oprócz swojej rajdówki przywiózł też mistrzowski samochód WTCC.

Jestem wielkim fanem legendarnej już rajdowej grupy B. Gdy tylko zobczyłem Peugota 205 T16 moje serce zaczęło bić szybciej.

W czasach gdy F1 traci na popularności w wyścigach długodystansowych sytuacja ma się coraz lepiej. Nie dziwi też różnorodność przedstawicieli tej kategorii motosportu na targach. Co zawsze podoba mi się w prezentowanych maszynach, że w przeciwieństwie do bolidów F1 nie są one wypolerowane i lśniące. Widać na nich obtarcia, zdarty lakier bo wielogodzinnych jazdach. Dobrze widać to na przykładzie tych dwóch samochodów Porsche 919 i Audi R8 LMS

Starsze pojazdy długo dystansowe już nie mają śladów walki, jednak nie odbiera im to ich uroku. BMW 320 turbo z grupy 5 w malowaniu Jagermeistera.

Porsche 935/K2:

BMW M1:

Samochody, o których warto wspomnieć a nie zaliczają się do wyżej wymienionych kategorii wyścigowych to chociażby Audi Sport TT Cup, która nam, polskim fanom motosportu, powinna się kojarzyć z zwycięzcą debiutanckiego sezonu tej serii Janem Kisielem.

Na stanowisku Peugota można było zobaczyć imponującego Peugota 208 T16 Pikes Peak, który w 2013 ustanowił nowy rekord amerykańskiej imprezy.

A na koniec zostawiłem swoją przejażdżkę — wirtualną oczywiście. Na stanowisku Rutronik Racing można było spróbować swoich sił na symulatorze jazdy. Będąc posiadaczem Logitecha G27 byłem ciekawy jaka różnica jest w porównaniu z topową kierownicą firmy Fanatec.

Porównanie wypada jak łatwo się domyśleć na korzyść droższego sprzętu. Jechałem wirtualnym R8 na torze Hockenheim, precyzja prowadzenia o wiele lepsza, force feedback o wiele mocniej oddawał wszystko to, co działo się z samochodem. A hamulce wydawały się jak bym chciał ugiąć kawałek cegły swoimi stopami. Nie przejechałem żadnego czystego okrążenia. No cóż jestem po prostu zwykłym śmiertelnikiem a nie kierowcą wyścigowym ;)…

Tak wiec kolejny temat z Essen z głowy. Idę przygotowywać kolejny wpis bo w kolejce czekają już zdjęcia z Autosport International. Dzięki za poświęcony czas i do następnego wpisu.

Pozdrawiam,
Paweł Powroźnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Blogi:

1994 Mercedes-Benz E250TD 20V - panzerkampfwagen Jubileusz Mercedesa Sprintera Co to jest kalibracja alkomatu i ile kosztuje? Wywiad ze specjalistą z serwisu alkomatów Rusty Slamington na Essen Motor Show Rozważny i romantyczny... czyli o tym jak kupić najtaniej nowy samochód Toyota Auris 1.2T 116 KM Comfort – test [wideo] 1989 Jeep Cherokee XJ 4.0 Laredo 2WD - produkt niepełnowartościowy? Test alkomatu osobistego Promiler AL8000-Black Dopuszczalne stężenie zawartości alkoholu we krwi w wybranych krajach Europy Metabolizm alkoholu, a pomiar stężenia alkoholu Kiedy kalibrować alkomat Jak używać alkomatu? Złote porady dla użytkownika alkomatu Po co mi alkomat? Jak wybrać wiarygodny alkomat i gdzie go kupić? Alkomat - niezbędnik każdego kierowcy? Uwarunkowania prawne Infiniti Q50 2.2D Sport Tech - test [wideo] O tym jak naziści wybudowali samochód dla hipisów Kulisy afery spalinowej w Volkswagenie 53. Rajd Barbórka - fotorelacja Relacja z Essen Motor Show 2015 - wstęp Bezkompromisowy fotelik Cybex Sirona – jak się sprawdza w codziennym użytkowaniu? Mercedes GLC 220d 4MATIC - test Project Automotive [wideo] Fiat Tipo - czy ta marka się w końcu zdecyduje? Jak spopularyzować w Polsce samochody elektryczne? Systemy telematyczne

Popularne w tym tygodniu:

Renault Clio R.S. 220 Trophy – test [wideo]